sobota, 19 kwietnia 2014

Kwiat Chrystusa oraz Procesja Męki Pańskiej na Mykonos #4/5

#Dziennik Oliwki

 Wielki Piątek w Grecji. Życie w grobie / I Zoi en tafo / Η Ζωή εν τάφω #3/5

Na uroczystość związaną z adoracją Grobu Pańskiego (z nieco małym opóźnieniem) pojechaliśmy do Ano Mery. W kościele klasztoru pw. Matki Bożej Tourliani zgromadzony był już tłum wiernych. Tłok i ścisk panował również na placu klasztoru, także dosyć trudno było przedrzeć się do wystawionego Epitafium, ale koniec końcem udało się.
 
Ano Mera, Wielki Piątek  cerkiew Mykonos Grecja
zgromadzeni wierni w greckiej cerkwii Grecja Mykonos Ano Mera
podniesieni Epitafium cerkiew Mykonos Grecja
 
Procesja Męki Pańskiej wyruszyła z kościoła i podążyła przystrojonymi ulicami w kierunku Pomnika Bohaterów - Agalma Iroon/ Αγαλμα Ηρώων (tutaj odśpiewany został hymn narodowy), a natępnie ruszyła w kierunku cmentarza. 
  
Procesja Epitafium Ano Mera Mykonos Grecja

Rzeczywiście, ludzie wierzą w moc ‘Christolouloudo’ . Podczas procesji do niesionego Epitafium co chwila podchodziła nowa osoba starając się niezauważalnym gestem ‘uszczknąć’ błogosławiony kwiat. Jednemu mężczyźnie złodziejski chwyt się nie udał. Biały goździk wysunął się z rąk i spadł na ziemię, prosto pod moje nogi. Podniosłam kwiat. Takim oto sposobem stałam się właścicielką błogosławionego talizmanu, który aktualnie zdobi świąteczny koszyk.  
 
czerwone jajka w koszyku  Kalo Pascha, Wesołego Alleluja Grecja




2 komentarze :

  1. Renatam rok temu spędziłam czas Wielkiej Nocy w Peroulades, małej wiosce na Korfu.Doświadczyłam tylu wzruszeń i emocji, mimo potężnego rotawirusa, który zwalił mnie z nóg już w Wielki Czwartek. Ciekawie piszesz a historia z kwiatem niezwykła.Serdecznie Cię pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplement :)

      Gabrielo podziwiam Twoją wytrwałość, mam nadzieję że choróbsko długo Cię nie trzymało...Im mniejsze greckie zakątki, tym tradycja bardziej żywa a emocje ogromne. A tak między nami (biorąc pod uwagę dzień urodzenia) to na brak emocji i wruszeń nie możemy narzekać praktycznie w każdej minucie naszego życia :D
      pozdrawiam

      Usuń