środa, 12 listopada 2014

Mieszkam Tu: Mykonos, Cyklady, Grecja.


aktualizacja , nowa fotka 21 czerwca
Wstyd się przyznać, ale zajęło mi sporo czasu uświadomienie sobie jednej rzeczy (charakter domatora) mianowicie że: nie da się zapuścić korzeni w miejscu nieznanym. Otoczenie trzeba poznać bez względu na to jakie ono budzi w nas emocje. Już sobie z tego zdaję sprawę. 

Na plaży Agios Stefanos Mykonos Grecja
Plaża Agios Stefanos, czerwiec 2016.
 Wieje piachem z północy 11m/s

Poczucie wyobcowania dotyka wielu emigrantów, bez względu na to w jakim kraju przyszło im - nam żyć, także poznanie otoczenia jest działaniem esencjonalnym, aby przełamać barierę izolacji.
Perspektywa osiedlenia się na stałe na Mykonos od samego początku, nie wchodziła w grę. Ograniczenia jakie niesie ze sobą wyspa (zbyt małe środowisko) w mojej głowie przechylały szalę odpowiedzi na 'nie'. Na ówczesny czas nie było mowy o jakimkolwiek zapuszczaniu tutaj korzeni, los jednak zdecydował inaczej - pozostałam na wyspie.

Mój proces akceleracji trwał bardzo długo, aż za długo, bo tak naprawdę to dopiero od dwóch lat zaczynam odczuwać to miejsce jako mój dom, moją 'małą ojczyznę'...z wyboru. Pomimo, że zawodowo przez wiele lat byłam związana z branżą turystyczną, to tak naprawdę niewiele wiem o samej Mykonos - jak zwykle szewc w dziurawych butach chodzi. Pewnego dnia świadomie wcisnęłam 'restart', zaczęłam wszystko od początku, zaczęłam uzpełniać braki z zakresu 'edukacji regionalnej'. W taki oto sposób zrodził się plan poznania i opisu miejsca, w którym mieszkam. Staram się realizować cel publikując notki związane z Mykonos. Celowo użyłam słowa: staram, ponieważ systematyczność nie jest moją cechą, niestety pracuję zrywami, dlatego też min. prowadzenie bloga stawia mnie do pionu i uczy systematyczności, a poznawanie regionu, odkrywanie miejsca czyni działanie interesującym, co z kolei korzystnie wpływa na wyeliminowanie następnej mojej przywary - szybkiego nudzenia się zajęciem. 

Jeśli chcesz poznać ze mną Mykonos , to zapraszam ;)

 

1 komentarz :