niedziela, 19 kwietnia 2015

Czerowne wielkanocne jajo - wynik testu


#Dziennik Oliwki

Minął rok od pomalowania na czerwono wielkanocnego jaja, więcej na ten temat TU i TUTAJ.

Zgodnie z przyrzeczenim (aby sprawdzić czy podanie ludowe, które głosi, że pomalowane w Wielki Czwartek  na czerwono jajo nie ulega zepsuciu nie jest wyssane z palca) - rozbiłam 'czerwone jajo-test'.

Wynik jest następujący:
  • jajo się nie zaśmierdziało! 
  • farbka gdzieniegdzie uległa skropleniu
  •  w czasie rozbicia - buchnęło co wskazuje, że raczej jadalne nie jest... nie zaryzykowałam i nie  spróbowałam zawartości.

    rozbite wielkanocne jajko
    • białko zmieniło nieco barwę stało się bardziej szkliste, żółtko - wyraźnie kleiste
     
    środek testowanego wielkanocnego jajka

    Wniosek: jajko całkowitemu zepsuciu nie ulego (nie zaśmierdziało) ale jadalne nie jest...
    Widać słaba była intencja modlitwy, tylko nie wiadomo czy księdza czy moja :D



    2 komentarze :

    1. Gratuluję odwagi, mnie by nikt nie zmusił, żebym sprawdziła, co po roku kryje się pod skorupką :P

      OdpowiedzUsuń